Nå kan du søke om økonomisk støtte til gode tiltak i lokalsamfunnet

Nesodden kommune har satt av kr 700 000 i et landsbyfond til formål som skal komme lokalsamfunnet til gode. Landsbyfondet er rettet mot det frivillige arbeidet på Nesodden, og spesielt mot aktiviteter for barn og unge. Søknader behandles to ganger i året av formannskapet, første tildeling gjøres 11. juni i år.

Hvordan tildeles midlene - kriterier

Det er formannskapet som vuderer søknadene og tildeler midler i tråd med kriteriene du finner under.

• Landsbyfondet er en søknadsordning for frivillige organisasjoner lag og foreninger, ideelle aktører med tilbud drevet av frivillige, herunder også kirke- og trossamfunn, i Nesodden kommune.
  • Tildelinger fra fondet skal bidra til å utløse aktivitet fra frivilligheten og komme allmenheten til gode innenfor kommunen. Tiltak for barn og unge og geografisk spredning skal vektlegges i tildelingene.
  • Søknader sendes inn via elektronisk skjema på kommunens nettsider.
    I tillegg til å redegjøre for tiltaket det søkes midler til, må alle søkere svare ut hvordan tiltaket vil utløse aktivitet fra frivilligheten og hvordan tiltaket vil komme allmenheten til gode.
  • Det settes to søknadsfrister per år. Én i første halvår og én i andre halvår. Innkomne søknader legges samlet frem som sak for formannskapet i det påfølgende formannskapsmøtet etter fristens utløp.
  • Formannskapet disponerer landsbyfondet, vurderer innkomne søknader og tildeler midler slik de ønsker. Formannskapet kan sette vilkår for tildeling av midler.
  • Nesodden kommune skal krediteres som bidragsyter i promotering og omtale av tiltak og som tildeles midler.

Slik søker du

For å søke om midler fra landsbyfondet, fyll ut digitalt søknadssskjema under. Søknader mottas fortløpende og behandles hvert halvår.

Søknadsfrist 2024

Vår: 3. juni
Høst: 25. oktober.

Søknadsskjema landsbyfond