Spyling av hovedledninger for drikkevann

Hovedvannledningene for drikkevann i kommunen skal spyles i sommer. Dette er et viktig tiltak for å opprettholde kvalitetsmessig godt drikkevann til abonnentene.

Ved spyling vil vannet kunne bli misfarget, men det er hygienisk rent. Du bør la vannet renne til det blir klart før du drikker det. Det anbefales også å unngå vasking av hvitt tøy i denne perioden.

Kommunen vil presisere at spyling av vannledningene er nødvendig å gjennomføre til tross for strenge hagevanningsrestriksjoner.

SMS varsling når vi spyler i ditt område

Spyling vil foregå på dagtid, områdevis og berørte eiendommer vil motta en SMS i forkant av spylingen. Hvis du har hemmelig telefonnummer, eller en telefon gjennom jobben utenfor kommunen, så kan du registrere deg for SMS varsling.

På varsling24 sitt nettsted kan du registrere deg for å motta SMS.

Vi beklager ulempene spylingen medfører.